Datamanagement: Efficiënt plannen en uitvoeren van onderzoeksdata

Laatst gewijzigd op 24-04-2024 13:33
Ontdek de kracht van effectief datamanagement! Je krijgt praktische kennis en vaardigheden om je gegevens correct te beheren door je eigen datamanagement plan te ontwikkelen en succes te behalen in je onderzoeksprojecten.
Startdatum
26-04-2024 13:00
Einddatum
26-04-2024 15:00

Science Park D1.115

Tijdens deze workshop krijg je de kans om praktische vaardigheden te verwerven in het effectief beheren van data. Je kunt deze vaardigheden direct toepassen om een op maat gemaakt data management plan te creëren. Dit stelt je in staat om je onderzoeksdata efficiënt te organiseren en te beschermen vanaf het begin, wat je een voorsprong geeft in je onderzoeksproject.

Afbeelding: Wouter van der Wolk

Aan het einde van deze workshop heb je een grondig begrip ontwikkeld van essentiële concepten op het gebied van data management.

Dit stelt je in staat om:

• Zwakke punten en hun gevolgen in gegevensbeheerpraktijken te identificeren.
  • Je gegevens correct te beheren voor je onderzoeksproject.
  • Je nieuw verworven vaardigheden toe te passen om een data management plan te maken met behulp van je eigen gegevens.

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is bedoeld voornamelijk voor FNWI-studenten, zowel bachelor- als masterstudenten, en biedt waardevolle inzichten en praktische tips voor effectief onderzoeksdatamanagement. Workshops zijn toegankelijk voor alle UvA-studenten.

Bibliotheek UvA

Heb je een algemene vraag over de voorzieningen, diensten, studieplekken of locaties van de Bibliotheek? Vraag het de Bibliotheek!

Medewerkers van de Bibliotheek